Elride Widlar IX

  • 100 Nm krankmotor, M500 eMTB fra Bafang
  • 740 Wh batteri, integrert
  • Høyt utstyrsnivå
Les merShow less
Tilbud
Fra
kr 46,999.00 kr 51,999.00
Rammestørrelse
Kindernay-oppgradering
Evolv batteri
På lager
Merke:
Beskrivelse

Slipp deg løs og gjenoppdag sykkelgleden i utfordrende terreng med dette beistet av en fulldemper fra Elride! Med kraftig motor og oppgraderbart batteri er Widlar konstruert for å få maksimalt utbytte fra sykkelturen, så her er det kun du som setter grensene.

Er du ute etter en helrå sykkelopplevelse i terrenget? Da må du ta en titt på Elride Widlar IX og Widlar IV. En av de kraftigste motorene tilgjengelig på markedet er brukt på denne modellen, Bafang sin M500 med hele 100 Nm. Widlar IX er bedre utstyrt og dyrere, mens Widlar IV er rimeligere med gode komponenter. Widlar er tilgjengelig i to rammestørrelser: Medium og Large. Disse dekker førerhøyder fra 160 til 195 cm.

Batteriet på Widlar IX er integrert i rammen og er på 740 Wh. Rekkevidden i bruk i terrenget varierer vidt mellom førere, miljø og underlag som sykkelen brukes i. Det er derfor skissert en rekkevidde på henholdsvis 50-80 til 145 km med 740 Wh batteriet, for hard og lett bruk. Mot et pristillegg er det mulig å oppgradere til større batterikapasitet som gir enda lengre rekkevidde, men merk at vekten da vil øke 650 gram - 740 Wh batteriet som er installert originalt i IX er optimalisert for lavere celleantall (og mindre vekt) med høy ytelse.

 

Allsidig utforming

Elride Widlar er utviklet for å være en fulldempet elsykkel som er stabil, forutsigbar og robust, med en sittestilling som egner seg nedover, bortover og oppover. Styrevinkelen er på 65,5 grader. Oppførselen til sykkelen påvirkes såklart av flere faktorer, slik som effektiv trail, men ser man på styrevinkel isolert sett så egner sykler under 64 grader seg hovedsakelig nedover mens sykler over 67 grader egner seg bedre bortover, men har reduserte egenskaper når det blir bratt. Elride Widlar er den perfekte sykkelen til blandet bruk, om det er XC aktig-bruk i bymarka eller en tur utenfor allfarvei i bratt terreng. Akselavstand på Widlar er 1246 mm for large og 1225 mm for medium.

 

Robuste og brukervennlige komponenter

I forhold til Widlar IV så er Widlar IX vesentlig bedre utstyrt når det kommer til bremser, dempere og gir:

  • Bremser: Foran er det 4-stemplet bremsekalipper og bak er det 2-stemplet bremsekalipper med oversize stempel. Bremsene kommer fra Tektro sin Orion linje, M735. Foran og bak er det 203 mm bremserotorer fra Shimano med ICE TEC teknologi. Bremserotorene er bygd opp av 2 lag med rustfritt stål og et siste lag av aluminium. Aluminium leder vekk varmen fra rotorene og sørger for at du kan stole på at rotorene holder seg kjølige, selv under hard belastning.
  • Dempere: Foran er Widlar IX utstyrt med SR Suntour AION BOOST forgaffel med 150 mm vandring og lockout som styres med hendel fra styret. Bak er det montert SR Suntour sin EDGE LOR-8 demper som egner seg godt til tøff og allsidig terrengbruk.
  • Gir: Widlar IX leveres med Shimano XT 11-delt girsystem med 11-46 T utveksling bak. Bakgiret er levert fra Shimano sin M8000 serie med aktiverbar clutch. Kjedet er forsterket for elsykkelbruk og foran er det montert narrow-wide drev som motvirker at kjedet kan hoppe av. Hvis ønskelig er det mulig å oppgradere giret til Kindernay VII eller Kindernay XIV.

Teknisk er svingarmen bak utført med 4 ledd (four-bar), og total vandring er 125 mm. Det benyttes bakdemper med 190 mm lengde med 51 mm slag. Bremsekalipperen er plassert på seatstay. Svingarmen er satt opp for å unngå bobbing under tråkk og bremsepåvirkning, mens det fortsatt leveres en utmerket fulldempet opplevelse. Noe av grunnen til at Widlar egner seg svært godt til XC og blandet bruk på sti er at sykkelen ikke ene og alene er optimalisert for lang dempevandring. Når dempevandringen blir lang, så må nødvendigvis pedalinnfestingen flyttes lengre opp - noe som gir et høyere tyngdepunkt. Widlar er her perfekt til turer lokalt.

Foran og bak er det gjennomgående akslinger. Det brukes 148x12 mm aksling bak og 110x15 mm aksling foran. Navene er levert fra Shimano og felgene av Alexrims. For å bygge et ekstra robust hjulsett er det 36 eiker bak og 32 eiker foran.

For å regulere setehøyde er det hendel på styret som aktiverer heve-senke setepinne. Det er utrolig praktisk å kunne nedjustere setet med et trykk på en hendel før man setter nedfor i terrenget.

 

Godt grep og høy komfort

Riktig dekk er viktig for godt grep i terrenget. Widlar IX leveres med MAXXIS REKON dekk i dimensjonen 27.5 x 2.8”. Dekkene er tubeless ready og det er felgene også. Som standard leveres sykkelen med ordinær slange. Størrelsen på dekkene plasserer Widlar godt inn i 27,5 plus kategorien som kjennetegnes av godt grep, komfort og kontroll. REKON egner seg godt til tørre og våte forhold på harde underlag. Hvis sykkelen skal brukes mye på løse underlag har vi alternative dekk vi vil anbefale til løse underlag - ta kontakt med oss før kjøp.

 

Modellen er avbildet i medium rammestørrelse.

Tekniske spesifikasjoner

  • Motor: 250 W 100 Nm midtmontert, børsteløs DC motor fra Bafang. M500 serien, Elride optimalisert software.
  • Førervekt: 100 kg
  • Batteri, standard: 36 V 20,3 Ah 740 Wh, Integrert
  • Batteri, oppgradert: 36 V 25,6 Ah 920 Wh, Integrert
  • Lader: 36 V 4 A
  • Sensor: Trippelsensor med momentsensor kombinert med doble rotasjonssensorer.
  • Rekkevidde, 740 Wh: 50-80 km ved hard bruk, og opptil 145 km ved lett bruk
  • Rekkevidde, 920 Wh: 65-100 km ved hard bruk, og opptil 180 km ved lett bruk
  • Brukerpanel: Bafang DP.C240
  • Gir: Shimano XT M8000 11 Delt gir 11-46T
  • Kjede: KMC E11 Sport
  • Kassett: 11 delt Shimano XT 11-46T
  • Forgaffel: SR-SUNTOUR AION 150mm BOOST 110x15 Remote Lock Out Handlebar mount
  • Demper: SR-SUNTOUR EDGE LOR-8 190-51. 125 mm effektiv vandring.
  • Nav: Shimano front og bak, gjennomgående akslinger
  • Felg: Alexrims DP30 Tubeless Ready
  • Ramme, sykkel: Utført i 6061 Aluminium. Internt styrelager.
  • Bremser: Tektro Orion M735 4 stempler front + 2 stempler bak hydrauliske skivebremser.
  • Bremseskiver: 203 mm Shimano Ice Tech rotorer.
  • Vekt: xx kg
  • Maks hastighet før assistansen opphører: 25 km/h
  • Styre: 740mm bredt, bar bore 31,8mm, rise 13mm, back sweep 9 grader.
  • Pedaler: Wellgo aluminiumspedaler
Les merShow less
Produktdetaljer

Dataark

Motortype
Krankmotor (midtmotor)
Motorprodusent
Bafang
Hjulstørrelse
27.5"
Batteriplassering
Integrert i ramme
Batteri
740 Wh
Dreiemoment
100 NM
14 andre produkter i samme kategori:
kr 120,990.00
Sram Eagle Powertrain Drive Unit 90Nm motor Sram Eagle Powertrain 630Wh batteri DVO Onyx D1CV 170mm gaffel DVO JadeC CV 205x65mm demper
kr 108,990.00
Sram Eagle Powertrain Drive Unit 90Nm motor Sram Eagle Powertrain 630Wh batteri DVO Onyx D1CV 170mm gaffel DVO JadeC CV 205x65mm demper
Fra kr 29,999.00
100 Nm krankmotor, M500 eMTB fra Bafang 730 Wh batteri, integrert Fulldempet elektrisk terrengsykkel
kr 29,999.00
Yamaha 55Nm motor Panasonic 500Wh batteri 29x2,4" hjul Giant sykler må hentes ut i fysisk butikk i Trondheim, Oslo eller Hamar. 
Sist vist

Meny