Kraftig krankmotor med hele 80 Nm moment, sittestilling som innbyr til kontroll og fremmer kjøreegenskapene. Elride Prime egner seg til terrenget eller hverdagen. Med URBAN får du fullt utstyr som inkluderer sidestøtte, bagasjebrett, skjermer og lys. Lysene drar såklart strømmen direkte fra det store batteriet.
Ikke bli fristet av rimeligere tilbud som ikke har samme kraften på krankmotoren. 50 Nm blir en annen verden enn en sykkel som dette som har 80 Nm. Denne motoren er i toppsjiktet av ytelse - kom innom oss å prøv, så får du oppleve det selv.
Nytt på 2023 modeller er ny motorstyring og ledningsnett med Canbus styring. Dette gir flere muligheter til diagnose og feilsøking om feil skulle oppstå, i tillegg til at man har en sykkel med nyeste system med tanke på fremtidige oppdateringer som kan komme. I tillegg er det SRAM level bremser med 180mm skiver. Bremsene gir en god gripeevne, og nøyaktig og fin følsomhet i bremsehendelen.
PRIME Forest Green kommer i 2 rammestørrelser.
Small/Medium: 160 til 180 cm
Medium/Large: 175 til 195 cm
Elride Prime Urban er perfekt for deg som skal sykle til og fra jobben. Med store dekk slukes fortauskanter og ujevnheter. Med skjermsettet holder du deg tørr, og sykkelen blir ikke like skitten. Det er store skjermer og dekk originalt på denne modellen. Med 27.5x2.1" dekk og 65 mm skjermbredde er det plass til skikkelige piggdekk med 300-400 pigger.
Elride Prime Urban er med andre ord utviklet for å brukes 365 dager i Trondheim.
En pen fargeskjerm viser batteristatus, kraftnivå, hastighet, gjenværende rekkevidde, kaloriene du har brukt på turen, makshastighet, snitthastighet, turtid og mer - her får du finesser som ikke finnes hos andre leverandører! Du kan også åpne en luke under displayet, og lade hva som helst med USB-uttak som kan levere 500 mA - kjekt når man må ha strøm.
Bremsene er større en på elsykler flest. Her får du 180 mm rotorer istedenfor 160 mm som kommer som standard på sykler flest. Hydrauliske bremser stopper sykkelen effektivt og sikrer enkel og holdbar drift. Bare husk å bytte bremseklosser med jevne mellomrom.
Ofte spares det inn noen kroner på felg, eiker og nav - når det er brukt mange kroner på resten av sykkelen. Det har ikke Elride gjort. Alexrims DP23 felg kommer "Tubeless ready" med doublewall-profil i 6061 aluminium. Navene kommer fra Shimano med "Centerlock" bremseskiveinnfestning.
Tekniske spesifikasjoner
- Motor: 250 W 80 Nm midtmontert, børsteløs DC motor fra Bafang.
- Vekt: 23 kg
- Førervekt: 100 kg (modifisering til høyere førervekt tilgjengelig på forespørsel)
- Maks hastighet før assistansen opphører: 25 km/h
- Batteri: 36 V 13 Ah 470 Wh, Rammemontert
- Lader: 36 V 2 A
- Sensor: Tråkksensor fra Bafang (100 Nm)
- Pedaler: Wellgo aluminiumspedaler
- Rekkevidde: 60-80 km med normal bruk, 100 km med lett bruk
- Utstyr: Heldekkende skjermer foran og bak
- Utstyr: Bagasjebrett
- Utstyr: Sidestøtte fra Ursus
- Utstyr: Lys foran og bak fra Spanninga (trekker strøm fra hovedbatteriet)
- Brukerpanel: Bafang DPC18 inkl 5V 500 mA USB-kontakt (fargeskjerm)
- Gir: Shimano Deore 10-delt gir / SRAM GX 10-delt gir
- Kjede: KMC X10e elsykkelspesifikk kjede / SRAM 10 delt kjede
- Kassett: HG500 11-34 T / SRAM PG1030 11-32T
- Forgaffel: SR-SUNTOUR XCM med Remote Lockout
- Nav: Shimano M3000 front og bak / KT-TC7R front og bak
- Felg: Alexrims DP23 Tubeless Ready
- Ramme, sykkel: Utført i 6061 Aluminium. Internt styrelager.
Dataark
- Motortype
- Krankmotor (midtmotor)
- Bruksområde
- Hverdag
- Rekkevidde
- 50-100 km
- Modell
- Høyt innsteg
- Motorprodusent
- Bafang
- Hjulstørrelse
- 27.5"
- Batteriplassering
- På underrøret
- Batteri
- 470 Wh
- Motorstørrelse
- 250 W
- Dreiemoment
- 80 Nm