Transportsykkel med midtmontert krankmotor
Denne har plass til 2x barn, eller 4x sykkelvesker
80 Nm krankmotor, opptil 700 Wh batteri
En perfekt elsykkel til deg med ekstra store behov
Helt siden Geir Anders la ut sin "Jakten på den perfekte longtail" så har vi i Elsykkelbutikken jobbet med vår egen modell. Nå er vi i mål, veien dit har vært lang og full av erfaringer. La oss her presentere Elride Coda!
I korte trekk oppsummerer dette Elride Coda
- Stort bagasjebrett på 70 cm. Dette er over dobbelt så stort som et vanlig bagasjebrett.
- Samlet vekt på fører og passasjerer: 160 kg. Tillatt systemvekt 183 kg.
- Tektro HD-M745 hydrauliske skivebremser med 4 stempel
- Krankmotor med 80 Nm moment fra Bafang (MAX-Drive) inkl fargeskjerm
- Shimano Deore 10-delt utvendig gir
- 470 Wh batteri som standard, oppgradering på 700 Wh tilgjengelig
- 148mm nav bak med gjennomgående aksling, for et ekstra sterkt bakhjul
- 27,5" hjul med 2,1" brede dekk
- Stiv gaffel foran
- Akselavstand på 1350 mm, så denne kan du ta med deg bak på en bil
- Rammemontert bærer foran boltes rett i ramma (2 varianter)
Valgmuligheter
Batterivalg
Størrelsen på batteriet sier noe om hvor langt du kommer på en lading. Effekten (kraften på motoren) påvirkes ikke av batteristørrelsen. Standard kommer Elride Coda med 470 Wh batteri som holder til 50 km med typisk bruk og 100 km med lett bruk. 700 Wh batterioppgradering øker dette til 75 km typisk bruk og 150 km lett bruk.
Bærer foran
Bærer foran er ikke inkludert i prisen og selges som ekstrautstyr. Det er 2 forskjellige type, en bred og en smal. Den blå Elride Coda er avbildet med smal bærer, den sorte er avbildet med bred bærer.
Frontmontert bærer kan bestilles her.
Rammestørrelse
Elride Coda kommer i 2 rammestørrelser. Medium rammestørrelse er avbildet. Large er ikke avbildet.
- Medium passer fra 160 til 180 cm
- Large passer fra 175 til 195 cm
Spesifikasjoner
- Motor: Bafang MAX-Drive 250 W 80 Nm m/tråkksensor
- Motortype: Krankmontert, børsteløs DC motor fra Bafang
- Vekt: 23,4 kg
- Samlet vekt på fører og passasjerer: 160 kg.
- Tillatt med 2 stk barn på bagasjebrett fra produsent.
- Maks hastighet før assistansen opphører: 25 km/h
- Batteri: Rammemontert 36 V 13 Ah, 470 Wh
- Lader: 36 V 2 A
- Sensor: Tråkksensor +-100 Nm fra Bafang (integrert i krankmotor)
- Pedaler: Wellgo
- Rekkevidde: 60 km med hard bruk, 100 km lett bruk
- Lader: 2 A, omtrentlig 6 timer ladetid
- Utstyr: Skjermer foran og bak, bagasjebrett
- Hjulstørrelse: 27.5"
- Dekk, Urban: Kenda 27x2.1" punkteringssikre dekk
- Gir: Shimano Deore 10 gir
- Kjede: KMC x10e-elsykkelkjede
- Bremser: Tektro HD-745, 180 mm rotor (hydrauliske skivebremser)
- Brukerkonsoll: Bafang DPC18 inkl 5V 500 mA USB-kontakt
- Lys: Lys foran og bak. Spanninga Kendo+ foran, Spanninga Duxo baklykt (begge drives fra motorkontroller)
- Felg: Alexrims DP23 Tubeless Ready Doublewall 6061 aluminiumsfelg
- Nav: Shimano M3050 foran, Shimano M6000 148x12 bak
- Miljøfasthet: IP 65 (Lader: IP22)
Delvis basert på Elride Prime Urban
Mange av trekkene ved Elride Prime Urban er videreført i Elride Coda. Sittestillingen er omtrentlig lik, altså komfortabel og sportslig - godt egnet oppover, bortover og nedover.