Vi har et moderne sykkelverksted godt rustet for alt av sykkelservice på både mekaniske og elektriske deler. Vi behandler alle sykler, enten de er kjøpt hos oss eller ikke*. Våre egne kunder har lavere priser på verkstedet. Vi fikser alle sykler, men har elsykkel som hovedfelt. Under kan du se våre 4 servicepakker, der prisen i parantes er for sykler handlet hos oss. Litt lengre ned kan du bestille time til service på din elsykkel.

Prisene og servicepakkene på denne siden er gjeldende for verkstedet i Trondheim.

*Med forbehold mot enkelte sykkelmerker. Vi arbeider heller ikke på ulovlige elsykler.

Servicepakke

Bronse

Sølv

Sølv Premium

Gull

Pris (egne kunder)

399,- (199,-)

899,- (399,-)

1699,- (999)

2999,- (1899,-)

Sjekk og justering av bremser

x

x

x

x

Sjekk og justering av gir

x

x

x

x

Sjekk og fylling av luft

x

x

x

x

Bytte bremseklosser

x

x

x

Sjekk slitasje på kjede og drev

x

x

x

Smøre kjede

x

x

x

Justere spenn på belte

x

x

x

Enkel sjekk av elektrisk funksjon

x

x

x

Smøring av hurtigkoblinger / gjennomgående akslinger


x


x


x

Olje batterilås og låser

x

x

x

Smøre sidestøtte

x

x

x

Oppdatering av software, sjekk av feilkoder og servicerapport


x


x

Rens, smøring og justering av styrelager

x

x

Rens, smøring og justering av hjullager

x

x

Bytte kjede, kassett og drev

x

Bytte av bremseskiver

x

Demontering, rens og smøring av demper

x

Sjekk av hjul og retting om nødvendig

x

 Tjenester:

Timepris egne kunder

899 kr

Timepris ordinær

1099 kr

Dekkbytte egne kunder

299 kr

Dekkbytte ordinær

499 kr

Dekkbytte Cargosykkel egne kunder

2 hjul: 499 kr

3 hjul: 649 kr

Dekkbytte Cargosykkel

2 hjul: 1099 kr
3 hjul: 1299 kr

Ifm dekkbytte: tillegg for navmotor/navgir (pr stk)

100 kr

Lufting av bremse

299 kr

Tilstandsrapport

399 kr

Tilstandsrapport i forbindelse med forsikringssak (inkluderer kostnadsoverslag)

999 kr

Bytte kjede

149 kr

Bytte kassett

199 kr

Bytte drev

199 kr

Vask egne kunder

399 kr

Vask ordinær

499 kr

Montere barnesete

399 kr

Oljebytte Kindernay

399 kr

Oppdatering av software, sjekk av feilkoder og servicerapport

649 kr

Smøring av hjullager forhjul

299 kr

Smøring av hjullager bakhjul

299 kr

Smøring av styrelager

299 kr

Vinterklargjøring Yamaha krankmotor

499 kr

Vinterklargjøring Bafang M400 system

299 kr

Vinterklargjøring Bafang M500 system

1 299 kr


Her kan du bestille time til service for din elsykkel. Hva koster det, hvordan bestiller du time og hvilke(n) oppgave skal du velge? Scroll deg forbi bestillingsvinduet - så finner du svar på dette.



Guide til bestilling av service

  1. Gå inn på Elsykkelbutikken.no - trykk på "Service" i hovedmenyen
  2. Trykk "Finn time"
  3. Velg om du har kjøpt sykkelen hos oss eller ikke.
  4. Trykk "Gå videre"
  5. Huk av for hvilken servicepakke du ønsker.
  6. Trykk "Gå videre"
  7. Huk av for øvrige tjenester.
  8. Trykk "Gå videre"
  9. Velg dato og tidspunkt for service
  10. Trykk "Gå videre"
  11. Hvis du har bruker, skriv inn din epost og ditt passord og logg inn. Hvis ikke, opprett ny bruker.
  12. Trykk "Fullfør" for å bestille din service.
  13. Du får nå en bekreftelse på epost på din servicetime.
  14. Vel møtt til service!

Hvilken servicepakke skal du velge?

Se oversikten lengre opp for hva de ulike servicepakkene inneholder. Alle servicebesøk må minimum spesifisere bronsenivå som en servicepakke.

Bronse er en enkel sjekk for deg på farten som trenger en enkel gjennomgang av sykkelen.

Sølv er riktig valg for deg som ønsker en enkel sjekk med smøring av grunnleggende komponenter. 

Sølv Premium anbefales minimum utført 1 gang årlig.

Gull anbefales om du sykler hele året, eller hvis du ønsker å ta godt vare på sykkelen din.

Hvilke(n) tjenester skal du velge

De viktigste ekstratjenestene å velge med er vask og dekkbytte ved siden av servicepakke. 

Trenger din sykkel mye kjærlighet?

Alle sykler trenger jevnlig service for å yte som de skal og for at service skal være mulig å gjennomføre. Manglende vedlikehold og service vil gjøre enkelte servicearbeider umulige - der bytte av komponenten er eneste alternativ. Hvis din elsykkel er brukt hele året i flere år uten service, er det mulig at det vil ta ekstra tid å gjennomføre service. Sykkelen vil da ikke bli ferdig til oppsatt tid - og ekstra kostnad vil tilkomme. Ekstra kostnad vil alltid avklares før det påløper.


Prisliste for lagring av sykkel og ikke møtt gebyr

  • Lagring av sykkel: 39,- pr dag. (4 dager gratis)
  • Ikke-møtt-gebyr: 199,-


Generelle bestemmelser for bruk av vårt servicetilbud

  • Sykkelen skal leveres rengjort, ellers vil et rengjøringsgebyr påløpe.
  • Dersom det oppdages ting som bør utbedres vil du som kunde kontaktes med prisoverslag før det utføres.
  • Betaling for verkstedbesøket skal senest utføres ved henting av sykkel, med mindre annet er avtalt.
  • Verkstedbesøk gir ikke driftsgaranti med mindre dette er klart uttrykt.
  • Gitt at vi må avbestille din servicetime så vil vi gjøre dette og gi deg beskjed så raskt som mulig om vårt verksted er stengt.

Utvidede bestemmelser for bruk av vårt verksted
Tidligere var vårt verksted kun åpent for sykler handlet hos oss. Siden vi har åpnet for alle sykler kommer vi nå borti mye variert kvalitets og saksmessig, under følger derfor noen ytterligere retningslinjer for kunder i møte med vårt verksted. 

  • All verkstedaktivitet medfører en viss risiko. Ved bruk av vårt verksted aksepterer du at sykkelen kan bli uopprettelig skadet og at du selv må bære eventuelle kostnader knyttet til dette.
  • Hvorvidt en eventuell forsikring dekker verkstedutgifter er en sak mellom forbruker og forsikringsselskap, med mindre forsikringsselskapet er oppdragsgiver eller henviser skriflig til oss spesifikt.
  • Hvorvidt en eventuell leverandør dekker verkstedutgifter er en sak mellom forbruker og leverandør, med mindre annet er avtalt skriftlig.
  • For reklamasjonshåndtering for sykkel kjøpt et annet sted påløper adminstrasjonsgebyr etter timesats som er lik verkstedssats. Gitt at reklamasjonen avvises må fortsatt administrasjonsgebyr betales.
  • Sykkelen skal hentes innen kort tid etter den er ferdigstilt, ellers vil et lagringsgebyr påløpe fra og med dag nr 4.
  • Når du har fått en time til service står vi klare til å ta imot deg og din sykkel. Hvis du ikke møter påløper et ikke-møtt-gebyr. Kanselleringer skal utføres senest 24 timer før oppsatt time, ellers påløper ikke-møtt-gebyr.

Meny