Elride Widlar IV

  • 100 Nm krankmotor, M500 eMTB fra Bafang
  • 730 Wh batteri, integrert
  • Fulldempet elektrisk terrengsykkel
Les merShow less
Fra
kr 29,999.00
Rammestørrelse
Kindernay-oppgradering
Evolv batteri
På Lager
Merke:
Beskrivelse

Slipp deg løs og gjenoppdag sykkelgleden i utfordrende terreng med dette beistet av en fulldemper fra Elride! Med kraftig motor og oppgraderbart batteri er Widlar konstruert for å få maksimalt utbytte fra sykkelturen, så her er det kun du som setter grensene.

Er du ute etter en helrå sykkelopplevelse i terrenget? Da må du ta en titt på Elride Widlar IV og Widlar IX. En av de kraftigste motorene tilgjengelig på markedet er brukt på denne modellen, Bafang sin M500 med hele 100 Nm. Widlar IV er rimeligere og har gode komponenter, Widlar IX er dyrere og har komponenter med høyere ytelse. Widlar er tilgjengelig i 2 rammestørrelser: Medium og Large. Disse dekker førerhøyder fra 160 til 195 cm.

Batteriet på Widlar IV er integrert i rammen og er på 730 Wh. Rekkevidden i bruk i terrenget varierer vidt mellom førere, miljø og underlag som sykkelen brukes i. Det er derfor skissert en rekkevidde på henholdsvis 60 til 110 km med 730 Wh batteriet, for hard og lett bruk. 

 

Allsidig utforming

Elride Widlar er utviklet for å være en fulldempet elsykkel som er stabil, forutsigbar og robust, med en sittestilling som egner seg nedover, bortover og oppover. Styrevinkelen er på 65,5 grader. Oppførselen til sykkelen påvirkes såklart av flere faktorer, slik som effektiv trail, men ser man på styrevinkel isolert sett så egner sykler under 64 grader seg hovedsakelig nedover mens sykler over 67 grader egner seg bedre bortover, men har reduserte egenskaper når det blir bratt. Elride Widlar er den perfekte sykkelen til blandet bruk, om det er XC aktig-bruk i bymarka eller en tur utenfor allfarvei i bratt terreng. Akselavstand på Widlar er 1246 mm for large og 1225 mm for medium.

Robuste og brukervennlige komponenter

Widlar IV leveres med Shimano Deore 10 delt girsystem med 11-42 T utveksling bak. Bakgiret er levert fra Shimano sin M6000 serie med aktiverbar clutch. Kjedet er forsterket for elsykkelbruk og foran er det montert narrow-wide drev som motvirker at kjedet kan hoppe av. Hvis ønskelig er det mulig å oppgradere giret til Kindernay VII eller Kindernay XIV.

Teknisk er svingarmen bak utført med 4 ledd (four-bar) og total vandring er 125 mm. Det benyttes bakdemper med 190 mm lengde med 51 mm slag. Bremsekalipperen er plassert på seatstay. Svingarmen er satt opp for å unngå bobbing under tråkk og bremsepåvirkning, mens det fortsatt leveres en utmerket fulldempet opplevelse. Noe av grunnen til at Widlar egner seg svært godt til XC og blandet bruk på sti er at sykkelen ikke ene og alene er optimalisert for lang dempevandring. Når dempevandringen blir lang, så må nødvendigvis pedalinnfestingen flyttes lengre opp - noe som gir et høyere tyngdepunkt. Widlar er her perfekt til turer lokalt.

Foran og bak er det gjennomgående akslinger. Det brukes 148x12 mm aksling bak og 110x15 mm aksling foran. Navene er levert fra Shimano og felgene av Alexrims. For å bygge et ekstra robust hjulsett er det 36 eiker bak og 32 eiker foran.

Selv om Widlar IV er ment å være et prisgunstig alternativ gitt ytelsen, så er det montert en heve-senke setepinne med integrert kabelføring. Det er utrolig praktisk å kunne nedjustere setet med et trykk på en hendel før man setter nedfor i terrenget.
  

Godt grep og høy komfort

Riktig dekk er viktig for godt grep i terrenget. Widlar IV leveres med MAXXIS REKON dekk i dimensjonen 27.5 x 2.8”. Dekkene er tubeless ready og det er felgene også. Som standard leveres sykkelen med ordinær slange. Størrelsen på dekkene plasserer Widlar godt inn i 27,5 plus kategorien som kjennetegnes av godt grep, komfort og kontroll.

Fordemperen er levert av SR-Suntour sin XCM linje med 130 mm vandring. Bak står SR-Suntour Raidon. Begge har lockout. Bremser fra Tektro sin M285 linje med 180 mm rotorer.
Modellen er avbildet i large rammestørrelse.
 

Tekniske spesifikasjoner

  • Motor: 250 W 100 Nm midtmontert, børsteløs DC motor fra Bafang. M500 serien, Elride optimalisert software.
  • Førervekt: 100 kg
  • Batteri, standard: 36 V 20 Ah 730 Wh, Integrert
  • Lader: 36 V 2 A
  • Sensor: Trippelsensor med momentsensor kombinert med doble rotasjonssensorer.
  • Brukerpanel: Bafang DP.C240
  • Gir: Shimano Deore 10-delt gir M6000 11-42T
  • Kjede: KMC E10 Sport
  • Kassett: 10 delt Shimano Deore 11-42T
  • Forgaffel: SR-SUNTOUR XCM 130mm BOOST 110x15
  • Demper: SR-SUNTOUR RAIDON LO 190-51, 125 mm effektiv vandring.
  • Nav: Shimano front og bak, gjennomgående akslinger
  • Felg: Alexrims DP30 Tubeless Ready
  • Dekk: MAXXIS RECON 27.5 x 2.8”
  • Ramme, sykkel: Utført i 6061 Aluminium. Internt styrelager.
  • Bremser: Tektro M285 hydrauliske skivebremser.
  • Bremseskiver: 180 mm.
  • Vekt: 26,6 kg
  • Maks hastighet før assistansen opphører: 25 km/h
  • Styre: 740mm bredt, bar bore 31,8mm, rise 13mm, back sweep 9 grader.
  • Pedaler: Wellgo aluminiumspedaler
Les merShow less
Produktdetaljer

Dataark

Motortype
Krankmotor (midtmotor)
Motorprodusent
Bafang
Hjulstørrelse
27.5"
Batteriplassering
Integrert i ramme
Batteri
560 Wh
Dreiemoment
100 NM
13 andre produkter i samme kategori:
kr 120,990.00
Sram Eagle Powertrain Drive Unit 90Nm motor Sram Eagle Powertrain 630Wh batteri DVO Onyx D1CV 170mm gaffel DVO JadeC CV 205x65mm demper
kr 108,990.00
Sram Eagle Powertrain Drive Unit 90Nm motor Sram Eagle Powertrain 630Wh batteri DVO Onyx D1CV 170mm gaffel DVO JadeC CV 205x65mm demper
Sist vist
Fra kr 29,999.00
100 Nm krankmotor, M500 eMTB fra Bafang 730 Wh batteri, integrert Fulldempet elektrisk terrengsykkel

Meny