Åpningstider verksted: 

Mandag 08:00 - 16:00
Tirsdag 08:00 - 16:00
Onsdag 08:00 - 16:00
Torsdag 08:00 - 16:00
Fredag 08:00 - 16:00
Lørdag Stengt

Vi har et moderne sykkelverksted godt rustet for alt av sykkelservice på både mekaniske og elektriske deler. Vårt verksted på Hasle behandler alle sykler kjøpt hos Elsykkelbutikken. Her kan du bestille time til service for din elsykkel. Hva koster det, hvordan bestiller du time og hvilke(n) oppgave skal du velge? Scroll deg forbi bestillingsvinduet - så finner du svar på dette.



Guide til bestilling av service

  1. Gå inn på Elsykkelbutikken.no - trykk på "Service" i hovedmenyen
  2. Trykk "Finn time"
  3. Huk av for hvilke oppgaver du ønsker utført
  4. Trykk "Gå videre"
  5. Velg dato og tidspunkt for service
  6. Trykk "Gå videre"
  7. Hvis du har bruker, skriv inn din epost og ditt passord og logg inn. Hvis ikke, opprett ny bruker.
  8. Trykk "Fullfør" for å bestille din service.
  9. Du får nå en bekreftelse på epost på din servicetime.
  10. Vel møtt til service!


Hvilke(n) oppgave skal du velge?

Etter du har trykt "Finn time" dukker oppgavene du kan velge for service. Se vår prisliste under. Du betaler kun for medgått tid. Hvis du kommer med en rengjort sykkel til generell service, huk kun av for "Generell service". Hvis du har en skitten sykkel der det skal byttes dekk og tas en generell service, huk av for "vask", "Dekkskift standard" og "Generell service". Du blir ikke belastet for å velge for mye, kun for medgått tid. En skisse på tidsbruk finner du nederst på siden.

Pris

Vårt verksted på Hasle har timespris på 1699,-

Punktering? Fastpris på 349,- eventuelt tillegg for navgir, slange og nytt dekk. 

På en service hos oss betaler du kun for medgått tid. 

Trenger din sykkel mye kjærlighet?
Hvis sykkelen din krever mer enn 1,5 time arbeid vil den ikke gjøres ferdig til oppsatt tid. Huk av for "tilstandsrapport" og "generell service" når du bestiller time hos oss. Når du leverer sykkelen vil vi gjennomgå sykkelen og gi deg et kostnads og tidsestimat ved innlevering. Vi vil så utføre alle reparasjoner og du vil kontaktes når sykkelen er ferdig.

Generelle bestemmelser for bruk av vårt servicetilbud

  • Sykkelen skal leveres rengjort, ellers vil et rengjøringsgebyr påløpe.
  • Myndighetenes retningslinjer for reduksjon av smittefare skal følges ved besøk hos oss.
  • Dersom det oppdages ting som bør utbedres vil du som kunde kontaktes med prisoverslag før det utføres.
  • Betaling for verkstedbesøket skal senest utføres ved henting av sykkel, med mindre annet er avtalt.
  • Verkstedbesøk gir ikke driftsgaranti med mindre dette er klart uttrykt.
  • Gitt at vi må avbestille din servicetime så vil vi gjøre dette og gi deg beskjed så raskt som mulig om vårt verksted er stengt.


Skisse på tidsbruk
Det er viktig å merke seg at tidsbruken som skisseres under er nettopp det, en skisse. Har du en velholdt sykkel kommer det til å være en drøm for oss å jobbe på og medgått tid vil være nærmere minimums-tidene som er skrevet opp enn maks-tidene. Er sykkelen dårlig vedlikeholdt vil det medgå mer tid på å gjennomføre service.

Vanlige aktiviteter/reparasjoner Tidsbruk, minutt
Klargjøring, ta av 2 hjul 5
Bytte bremseklosser foran og bak 10 - 15
Bytte 1 bremseskive 5 - 15
Bytte kjede 5 - 15
Bytte kassett 5 - 15
Justere gir 5 - 15
Vask 15 - 30
Dekkbytte, 2 stk 10 - 30
Mindre vanlige aktiviteter/reparasjoner
Bytte bakgir og girhenger/girøre 15 - 30
Smøre opp nav, 1 stk  15 - 20
Smøre styrelager 15 - 30
Bytte forgaffel 20 - 45
Lufte bremse, 1 stk 10 - 20
Bytte pedaler 5 - 30
Demperservice 30 - 60
Retting av hjul 5 - 30
Kutte styre 10 - 30
Kutte setepinne 10
Oppdatering/programmering av motor 20 - 60
Verdivurdering i forbindelse med forsikringssak 60
Bytte forgaffel 20 - 45
Feilsøking på elektrisk anlegg på elsykkel 30 - 90
Diagnose/ oppdattering Bosch, Giant, Bafang 30-90



Utvidede bestemmelser for bruk av vårt verksted
Tidligere var vårt verksted kun åpent for sykler handlet hos oss. Siden vi har åpnet for alle sykler kommer vi nå borti mye variert kvalitets og saksmessig, under følger derfor noen ytterligere retningslinjer for kunder i møte med vårt verksted. 

  • All verkstedaktivitet medfører en viss risiko. Ved bruk av vårt verksted aksepterer du at sykkelen kan bli uopprettelig skadet og at du selv må bære eventuelle kostnader knyttet til dette.
  • Hvorvidt en eventuell forsikring dekker verkstedutgifter er en sak mellom forbruker og forsikringsselskap, med mindre forsikringsselskapet er oppdragsgiver eller henviser skriflig til oss spesifikt.
  • Hvorvidt en eventuell leverandør dekker verkstedutgifter er en sak mellom forbruker og leverandør, med mindre annet er avtalt skriftlig.
  • For reklamasjonshåndtering for sykkel kjøpt et annet sted påløper adminstrasjonsgebyr etter timesats som er lik verkstedssats. Gitt at reklamasjonen avvises må fortsatt administrasjonsgebyr betales.
  • Sykkelen skal hentes innen kort tid etter den er ferdigstilt, ellers vil et lagringsgebyr påløpe fra og med dag nr 4.
  • Når du har fått en time til service står vi klare til å ta imot deg og din sykkel. Hvis du ikke møter påløper et ikke-møtt-gebyr. Kanselleringer skal utføres senest 24 timer før oppsatt time, ellers påløper ikke-møtt-gebyr.

Meny