Elektrisk moped: Sur Ron Light Bee

Elektrisk moped, det må da være en god idè? Ja absolutt. Den første elsykkelen Kristoffer i Elsykkelbutikken bygde, hadde mer til felles med en moped enn en elsykkel. Siden oppstarten har vi hatt fingeren på pulsen til utvalget for elektriske mopeder.

Nå, nå har vi puls.

Sur Ron Light Bee begynte å dukke opp på nettet sent i 2017. Light Bee er utviklet som en elektrisk dirtbike med lav vekt, høy ytelse og i første omgang tjente de hovedsakelig sitt hjemmemarked i Kina og et lite entusiastmarked i USA. Med en lav vekt på 50 kg og en ytelse på omtrentlig 5-7 hestekrefter er dette et kjapt og lekent kjøretøy.

Med hastighetsbegrensning, lys og skiltholder kan Light Bee nå registreres som moped. Etter å ha inngått en avtale med Sur Ron er vi nå i gang med å selge elektriske mopeder. Spennende tider!

Vår første elektriske moped jobbet vi med i 2014 - der makseffekten var på omtrentlig 6000 W og snitteffekten lå på 3000 W. Vekten var kun 38 kg, men her var det ikke bakdemper. Herregud for en akselerasjon, 0-45 gikk unna utrolig raskt. Veien frem til masseproduksjon var lang og elsykler tok av - så vi fokuserte på elsykler.

Tilbake da var ikke kommersiellt tilgjengelige mopeder så kraftige. 2 stk ble testet og begge var slappe, faktisk var det bare 1200 W og 800 W på disse elektriske mopedene - så det kom ikke overraskende på oss. 4 år senere er ting endret seg. Nå er topp ytelse tilgjengelig til en ok pris. Vi velger ikke en elektrisk moped for at den er miljøvennlig alene, vi liker elektriske mopeder fordi de kan ha høy ytelse, lave driftskostnader, stillegående drift og samtidig være miljøvennlige.

Bestill nå, bli en ambassadør og spar penger!

Vi har nå åpnet for bestillinger av Sur Ron Light Bee for levering tidlig i 2019. De som er tidligst ute får ambassadørpris som er 10 000 kr billigere enn den veiledende prisen. Vi ønsker å få i gang salget og tilbyr disse til en spesielt lav pris for å øke antallet brukere slik at disse fantastiske mopedene blir mer synlige i markedet.

Smidd aluminiumsramme med høy styrke og lav vekt.

En av styrkene til Sur Ron er at de har investert mye penger i rammeproduksjon for elektriske sykler. Fra bunnen opp har de designet motor, ramme og batteri slik at de er optimalisert for hverandre.

Børsteløs motorkontroller produsert av Sur Ron

Faktisk er motorkontrolleren ofte dobbelt så dyr som selve motoren. Motorkontrolleren sitter mellom batteriet og motoren og omdanner likespenningen til 3 fase vekselspenning som motoren trenger. I 2017 ble enkelte Sur Ron motorsykler levert med "firkantbølge" motorkontrollere. De støyer ganske mye, og en del av brukerne mislikte motorlyden. Alle Sur Rons vi tar inn har den oppdaterte "sinusbølge" motorkontrolleren. Da reduseres motorlyden og du kommer også litt lengre på en lading.

Demper foran og bak

Foran kan 2 forskjellige dempegafler brukes, men på dette tidspunktet har Light Bee kun moped-sertifisering med 1 type. Dempevandringen er 200 mm foran og 210 mm bak.

Midtmontert motor med dobbel girreduksjon

Når du skal få opp ytelsen og ned vekten på en elektromotor, da må turtallet økes. Sur Ron Light Bee har løst det med en dobbel reduksjon der den første delen bruker et belte, og den andre delen er standard som på de fleste mopeder: kjede. 

Elektromotoren er børsteløs og luftkjølt, så her er det få slitedeler som er vanskelige å bytte. Beltet og kjedet trenger ettersyn, men utover det er vedlikeholdet minimalt - en av de store fordelene med en elektrisk drivlinje.

Mer informasjon rundt på nettet

Sur Ron Light Bee er en populær modell på nettet, så det er mulig å finne mer informasjon på nettet - men vær obs på at det er forskjeller i batterikapasitet, motorstyrke, motorkontroller og særlig støyen som enkelte tidligere modeller utviklet. Hvis du lurer på noe spesielt tar du kontakt med oss så finner vi ut av det. Nå oss på 41 34 96 64 eller kontakt@elsykkelbutikken.no.

Bestill nå, bli en ambassadør og spar penger!


Nylig viste produkter.

inge produkter

Meny